17 March 2025

Het laatste autonieuws

Tijdens het Salon van Genève heeft Fiat de nieuwe Fiat Bravo 2010 in wereldpremière voorgesteld. Dit gezinsmodel wordt aangeboden met een aantal zowel esthetische als technische verbeteringen…

In de eerste plaats op esthetisch vlak, merken we de nieuwe voorkant van de Fiat Bravo 2010 op, die gekenmerkt wordt door een nieuwe, typische Fiat-grille, die zowel in het zwart als in metalluro-tint beschikbaar is. Alle versies van de nieuwe Bravo zijn eveneens uitgerust met achteruitkijkspiegels en deurgrepen in koetswerkkleuren. De koplampen zijn voorzien van getinte glazen blokken met geïntegreerde knipperlichten die perfect passen bij de kleur van lichten. Het kleurenpalet van de nieuwe Fiat Bravo wordt verrijkt met twee nieuwe koetswerkkleuren – een nieuwe grijstint en een parelmoertint. Om zijn auto een persoonlijke toets te geven, kan de koper eveneens kiezen uit vijf types van lichtmetalen velgen.

Ook het interieur kreeg een facelift, vooral bij de versies Active en Dynamic. Voortaan krijgt het instrumentenbord, vanaf de basisversie Active, een “carbon”-kleedje, waardoor het nog hedendaagser en nog eleganter wordt. Bij de Dynamic-versie kreeg de binnenbekleding een nieuw ontwerp en nieuwe kleuren mee, wat het interieur nog lichter maakt en het gevoel van ruimte aan boord nog vergroot.

De standaarduitrusting wordt uitgebreid met nieuwe functies. Zo wordt de nieuwe Dynamic-uitvoering standaard uitgerust met een snelheidsregelaar en een licht- en regensensor. Deze dragen bij tot de algemene veiligheid in het voertuig aangezien de bestuurder zich voortaan beter kan focussen op wat zich op de weg afspeelt. Het nieuwe Instant Nav-navigatiesysteem (optie) bevat een volledig kaartensysteem van Europa.

Op het vlak van veiligheid wordt de nieuwe Fiat Bravo 2010 standaard uitgerust met een ABS-remsysteem in combinatie met het EBD-systeem, bestuurders-, passagiers- en laterale airbags (met standaard windowbags vanaf het tweede uitvoeringsniveau), Isofix driepuntsbevestigingselementen en ook het ESP-systeem (standaard op de Sport-versie), waarin ASR/MSR-, HBA- en Hill Holder-systeem zijn geïntegreerd.

In een optiek om zijn voertuigen aanhoudend te verbeteren, heeft Fiat eveneens bepaalde technische componenten van de nieuwe Fiat Bravo 2010 aangepast om zo een antwoord te bieden op een aantal opmerkingen van haar klanten. Deze wijzigingen hebben betrekking op de achterwielophanging, die beschikt over nieuwe hydro-elastische schokdempers. Ook werden de parameters voor de stuurbekrachtiging herzien, waardoor de bestuurder aan het stuur van de nieuwe Fiat Bravo de weg nog beter aanvoelt.

Voor zijn dieselversie maakt de Bravo gebruik van de Multijet (Mjet)-turbodieselmotoren van de laatste generatie, waaronder de 1.6 Mjet die verkrijgbaar is met 90 pk, 105 pk en 120 pk (in dit laatste geval enkel in een versie die is uitgerust met de gerobotiseerde automatische versnellingsbak MTA). In de 90 pk-versie van de 1.6 Mjet stoot de Fiat Bravo slechts 115 g/km CO2 uit, waardoor hij recht geeft op een milieupremie van 3% vanwege de federale overheid.

De nieuwe Fiat Bravo is ook leverbaar met een 2.0 Mjet-motor die een vermogen van 163 pk ontwikkelt. Deze is echter enkel voorbehouden aan de Sport-versie, net als de 1.4 Turbojet-benzinemotor van 150 pk. Ook de andere modellen van de Bravo kunnen worden uitgerust met de 1.4-liter motor die 90 pk ontwikkelt.

De nieuwe Fiat Bravo 2010 is sinds maart verkrijgbaar in het dealernetwerk van het merk Fiat in België.

Fiat

Geef een reactie

Categorieen